dimarts, 28 de febrer del 2023

Sortida al MACBA



     Els alumnes de 4t ESO hem anat al MACBA per a conèixer l'obra de l'artista Maria Teresa Hincapié:
ens hem fet forces preguntes a partir de la selecció d'obres de la retrospectiva Si aquest fos el principi d'infinit.
La visita ha estat guiada per Angelica Toggnetti, la qual ens ha desvetllat el context i el procés de treball de l'artista colombiana a través de les seves performances, les quals s'inicien com a accions rutinàries per a transformar-se en actes simbòlics

"Personalment, em va agradar molt la visita al MACBA perquè a part que la noia va explicar les coses clarament.  Després em van agradar les obres perquè eren peculiars, no les havia vist abans, personalment va ser dels millors museus que he anat. Aquesta obra de Maria Teresa Hincapié, em va transmetre tranquil·litat i rapidesa perquè és ella caminant normal, però va com ràpid. El primer que em va impactar va ser que era una obra en la qual era ella la que estava a l'obra, es fotografiava a ella mateixa. Aquesta obra es deia, Divina Proporción." (Natalia)

 


"Aquesta imatge que he fotografiat és perquè la gespa encara sembla que estigui viva i és interessant la corbatura que fa la gespa amb la paret.



A mi les obres de la Maria Teresa no m'agraden perquè per a mi una obra d'art és una pintura antiga i amb una història antiga." (Pol)

"Personalment, m’ha semblat una sortida divertida, ja que vaig poder fer moltes fotos i també vaig aprendre coses que no coneixia, com el tipus d'espectacles (les performances) que feia Maria Teresa Hincapié. L’obra que més em va agradar va ser l’infinit, perquè era una obra interactiva, tu podies seguir la veu que sonava i formar un infinit. La veu que sonava era la seva i la vaig trobar tranquil·litzant. Això sí, no vaig poder fer el recorregut de l’infinit, ja que vaig anar a veure altres coses. Una altra obra que em va cridar l’atenció, va ser la primera la d'“Una cosa es una cosa”, m’agradaria saber quin és el procés d’aquesta obra, perquè Maria Teresa Hincapié va posar aquest ordre; com que l’artista està morta mai ho podrem saber. Les obres de l’artista no em van resultar tan atractives en general, però la història que explicava sí que em va interessar més.
També vaig anar a l’exposició que feien al costat en què hi havia una història. El museu era molt bonic, un company nostre va dir que semblava el cel. Vaig veure alguns alumnes que estaven dibuixant una part del museu, aquesta activitat m'hagués agradat més que l’exposició sincerament. El que més em va agradar va ser el camí d'anada, ja que ens podíem parar per fer fotografies de l’art o coses interessants que ens trobàvem pel camí. L’excursió també em va agradar perquè va ser un dia més tranquil: vam fer examen, després l’excursió i finalment vam veure una pel·lícula a filosofia. " (Angela)




"M'han agradat molt totes les obres i la que m’agrada més és el símbol d’infinit i la que estava

al fons, al lloc amb els espelmes, en resum m'ha agradat molt aquesta visita.

Símbol d’infinit: vaig trobar que era molt interessant que els sons (de la veu de l'artista) es transmeten segons el signe de l'infinit.

Lloc amb espelmes: m’agrada molt perquè a sota de la pantalla hi ha espelmes i fulles fent-lo quedar més misteriós. El vídeo en la pantalla també és molt bo respecte al conjunt de la posada en escena."(Jia Le)




A mi agrada aquesta imatge i les coses ....(Abdullah)




"Creo que las obras son muy interesantes porque a primera vista es una cosa muy “rara”
y no entendemos nada cuando lo vemos rápidoComo que yo no estaba, no sé muy bien su historia, pero por todas las cosas que pasan los
artistas, pues creo que ha sufrido mucho para tener sus inspiraciones (obviamente no pasa
esto a todos los artistas, pero no sé, para mí es como una intuición).


Esta es la obra que más me ha impactado, porque para mí es una obra un poco abstracta.

No la entiendo muy bien, pero me gusta como es, creo que representa su vida" (Lysa)


Vam anar al museu MACBA divendres passat. Aquesta visita em va agradar molt.

Tot i que vaig veure alguna obra estranya, el conjunt d'obres eren molt bones.

A través de la introducció, tots vam entendre per a què serveixen aquests obres.

Aquestes obres estan fora del meu abast. No tinc tantes idees i idees com elles."

(Weisheng)



No m'agraden gaire, perquè aquelles obres em semblen estranyes, sobretot aquesta foto que he posat, que posa totes les coses que faig servir a casa en un espai gran: amb roba, mongetes, tetera, etc. . .(Xiao Yu)




El que més em va agradar va ser el quadrat d'objectes de casa en que hi havien pastanagues i tomàquets, era molt interessant, hi havia flors aixafades però quedava molt xulo. També em va agradar una tele que hi havia moltes pantalles juntes, era molt interessant sobretot perquè em donava yuyu però era molt divertit (Iker)



Vaig gaudir aquesta visita, no simplement pel fet que poder escapar-se un dia de
l'escola és entretingut i diferent; sinó que més enllà, vaig poder compartir una gran
estona amb els meus companys en un àmbit diferent; i amb l'art, poder estar en contacte
amb aquest em fa sentir molt agraïda i feliç, feliç de poder estar allà, sentir-lo i aprendre.
En si l'exposició em va agradar molt, tot el camí fins arribar allà va ser molt tranquil i
amb els meus companys de grup vaig poder compartir bons moments amb la
creació d'imatges artístiques, i ja a l'arribar allà vaig gaudir de tota la visita al museu

L'exposició em va semblar molt interessant, era una artista que desconeixia, però
tota ella i les seves obres em van fascinar, tant com la seva manera de pensar, sentir
i transmetre tot això amb l'art. Vaig trobar molt captivadora la seva manera de passar
tot allò que portava dins seu a l'exterior, amb les seves obres, la seva performance,
tota la seva representació em va transmetre moltíssim. Vaig trobar molt destacable
com les seves accions, les seves escultures, eren molt diferents a el que tenim
establert com obra d'art, però a la vegada era impossible no sentir una connexió amb
elles i no preguntar-te res. Pel comentari de l’obra he triat “Una cosa es una cosa”,la
primera obra que vam veure amb més detall; l'he triada, ja que em va atrapar, em va
semblar molt impactant veure tot allò posat a terra, tota una vida en un gran quadrat,
va fer-me plantejar moltes preguntes, des de més simples,com ara què significaven aquells objectes,
com de més àmplies: com quina importància tenen els objectes en la nostra vida,
quin impacte creen sobre nosaltres i els nostres dia a dia.

Quan vaig arribar a casa em vaig posar a investigar i vaig trobar aquesta web que vaig
trobar molt interessant: link (Anna)


"Aquesta excursió em va agradar molt. Em va sorprendre que m’agradès perquè normalment no m’agraden molt els museus. Les obres de l'autora em va agradar molt perquè eren unes obres fora de l'usual, no estem molt acostumats. M’agrada molt que fos una cosa pràctica, és a dir que estigués constantment canviant a causa que l’autora anava afegint coses. El fet que l’autora estigués durant 6 dies fent performances em semblava també molt sorprenent.

L'obra que més em va agradar  va ser la de la forma de l’infinit amb el so de la veu de l'artista que es movia a través, perquè mai havia vist una cosa semblant.

També cal destacar que va haver-hi una obra que em va semblar molt curiosa i és una que estava al costat de l'infinit. Era una sala a la foscor que semblava un ritual i s’anomenava l'espacio se mueve despacio. He de dir que vaig passar una mica de por, però després em va agradar.  La guia em va semblar que s'explicava molt bé i que a més ens feia unes explicacions molt entretingudes i curioses.  El museu en general em va agradar molt i jo el recomanaria, així que va ser una bona experiència. "(Martina)



 

"He trobat aquesta sortida molt interessant. L’exposició era sobre un art que, almenys per mi, que no estic acostumada a veure, però va ser molt interessant. No hi havia escoltat mai sobre l’artista i em va sorprendre bastant l’estil de la performance perquè no imaginava que allò era art. 
Sobre el museu, no hi havia estat mai i l’arquitectura em va agradar molt. Tot i que no
soc molt fan de l’arquitectura moderna. (Júlia)

"Estuvo bastante bien salir de excursión para cambiar un poco la rutina y ver cosas

nuevas, lo que más me gustó del museo es su arquitectura y toda la iluminación que
había. También me ha parecido muy divertido el hecho de que cada sala tenía una
obra diferente y además parecía un laberinto todo. 
Me gustó mucho como tenían todo arreglado y presentado, opino que todo estaba
muy bien cuidado y conservado. 
Me gustó mucho la artista del cual nos hablaron María Teresa Hincapié,nunca había escuchado de ella ni de sus obras y me pareció muy interesante su
perspectiva sobre la vida y sus obra, mi obra favorita fue “Una cosa es una cosa”porque me parece interesante como estaba planteado todo. " (Sofía)


"Divendres passat vam anar a veure el museu MACBA amb els nostres companys i professors. M'agrada molt aquest edifici. Maria Teresa va ser una artista de performance colombiana.

UNA COSA ÉS UNA COSA Crec que és una obra amb un pensament profund i de salt. El seu treball per a mi podria ser un nou començament, un final, una continuació o un principi d'infinit. Utilitza els objectes de la seva vida i va fer un quadrat i un cercle, colorit però senzill. (Rachel)


La sortida em va agradar molt per que va ser una experiència molt xula. Abans d’anar al museu van fer fotos del carrer: graffitis,dibuixos, espais… i això em va agradar bastant. L’obra que més em va agradar va ser la primera obra de totes que vam veure, ja que vaig fer moltes preguntes que volia saber la resposta i també per curiositat. Em va semblar una obra molt original (Guillem)

Un cop vam arribar al MACBA, ens van deixar uns quants minuts per fer una volta sols per poder observar com era l’espai i fer fotos.


Un cop dins del MACBA, ens van explicar de què anava l'exposició sobre la performance. Personalment, no li vaig trobar gaire sentit a la performance, ja que no sé a qui li pot agradar anar a un teatre i veure com una dona fa la seva rutina diària. Però de totes les obres que ens van ensenyar d’aquesta artista, la que més em va agradar va ser la de la forma espiral amb diferents objectes de la seva vida quotidiana, com per exemple; la roba, joieria, menjar… Podíem dir que aquesta obra estava representada en diferents tècniques, una podria ser la varietat de colors que hi havien. 



En general em va agradar bastant fer aquesta excursió, m'agradaria poder fer més excursions així.(Mariona)







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada