Aquest gener vam iniciar el Concurs Artístic amb tots els cursos de l'ESO i Educació Primària, el tema d'enguany era Imagine de John Lennon i Yoko Ono, que tot just havia fet 50 anys des de la seva publicació:
https://www.youtube.com/watch?v=VOgFZfRVaww&t=3s
Vam reescoltar la cançó, així com diferents versions de la mateixa, vam posar atenció en la lletra, i se'ns va proposar de crear una imatge a partir del missatge que ens arribava a cada un de nosaltres, del que pensàvem i sentíem respecte a tot el que expressa: si víviem en un món millor o no, segons el context....
Teníem la possibilitat d'inspirar-nos en:
La lletra?
Sencera, fragments, frases, paraules…
Altres versions?
Amb la música?
Altres cançons del disc d’Imagine?
Podíem investigar el passat de Lennon, dels àlbums dels Beatles....
El disseny i estètica de les portades d’alguns dels discs?
En els vídeos? Les pelis?
Podíem fixar-nos també en la seva vida personal,
la seva relació amb l'artista Yoko Ono,
més el seu paper com a activista?
Podíem connectar-ho amb com entenem
el pacifisme,
la cultura de la pau
i la no-violència
Vam veure que al 2015 també hi havia hagut una iniciativa per aconseguir un futur millor per a tots els nens #IMAGINE organitzada per UNICEF:
https://www.youtube.com/watch?v=rpTzkiul8Iw
Pel plantejament del treball es tractava que cada ú pogués fer les seves pròpies connexions i cercar altres possibilitats, per tal d'aconseguir una imatge personal que comuniqués el nostre punt de vista sobre el tema.
Durant el procés de creació hem partit de les nostres idees inicials, les quals hem anat desenvolupant a través de múltiples proves, de la recerca de referents
i de les nostres connexions, cercant i triant la imatge final.
A 1r d'ESO i 2n d'ESO:
|
3r d'ESO |
a 4t d'ESO:
Podeu veure els finalistes del concurs en el següent vídeo:
El divendres 25 de febrer, en el marc de la celebració de Santa Joaquima, es van desvetllar les finalistes i guanyadores a l'ESO:
AGRAÏM LA PARTICIPACIÓ DE TOTS ELS ALUMNES!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada