dimecres, 27 de gener del 2021

Manegant apps de GPS

Durant el primer trimestre vam estar treballant a classe conceptes de Geografia com la latitud i la longitud. Són conceptes sovint antipàtics pels alumnes, com a mínim per la seva vessant teòrica, que si es treballen amb dinàmiques més pràctiques, són molt més comprensibles.


Vam derivar aquests dos conceptes de localització, cap a conceptes més moderns i actuals com el GPS.


Primer vam estar treballant amb el Google Maps, després vam passar al Google Earth, el geocaching i actualment estem treballant amb l'app de l'start up Wikiloc. 


El Google Maps ens va servir per entendre com sap per on hem d'anar i com sap on estan tots els llocs que busquem. Per fer-ho necessitàvem la teoria tradicional dels graus, minuts i segons. Despres vam estar comprovant com el Google Maps sap trobar un lloc tant amb coordenades GPS com escrivint el nom del lloc que volem trobar al cercador.





El Google Earth, ens va anar bé per treballar d'una forma molt més visual una geolocalització observant a on del Planeta Terra es troben. 



La web geocaching va ser una proposta lúdica feta des de la matèria de socials, perquè les famílies pugueu tenir opcions quan viatgeu (esperem que sigui aviat) o dins del vostre propi municipi en una avorrida tarda de dissabte o diumenge que no sabem que fer amb els vostres fills. Consisteix en ... No! millor pregunteu-los-hi als alumnes de 1r! Que segur que us ho explicaran molt i molt bé!



I aquests darrers dies de classe, estem aprenent a entendre un mapa des de la seva versió digital, conceptes com fer una ruta al medi natural, o resseguir-ne alguna que algú altre ja ha penjat a la web o l'app de Wikiloc. Estem treballant el concepte de l'altitud, amb els gràfics de perfil de desnivell. La seva versió tradicional de les corbes de nivell. 

 


Ja ho veieu... ens hem posat les piles, intentant aprendre conceptes molt importants per entendre el nostre món i com moure'ns-hi, però des de les webs i apps més referents del panorama tecnològic actual.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada