Després d'haver estat parlant de la globalització en el 2n i 3r trimestre d'aquest curs, veient com afecta a àmbits tan diferents com l'economia, les polítiques internacionals, la demografia, i també la cultura (la material i la ideològica)... Després d'haver estat parlant sobre quins tres posicionaments es poden prendre davant d'aquest fenomen històric que està categoritzant les societats actuals en conjunt i a les persones que les formem, individualment....Ara, els alumnes de 3r d'ESO, tenen la possibilitat d'observar dos països de prop. Un d'ells típicament ric, i l'altre, típicament pobre. Buscarem dades de diferents àmbits, i intentarem veure què els fa ser rics o pobres. Al final, compararem les dades d'un i altre, demostrant que ho hem pogut entendre, i la part final del treball, la més important de totes, hi posarem el posicionament que prenem cadascú de nosaltres en el dia d'avui. Què et sembla la globalització a nivell mundial? i a nivell personal? Què t'aporta? què et pren? Canviaries alguna cosa? si és així, què estaries disposat a fer? Fins a quin nivell t'implicaries?
Aquesta activitat té dos objectius ben definits:
1.- Aprendre a buscar a Internet dades. Ens hem adonat que no en sabem tant com ens pensàvem, i a classe, estem veient formes de ser més eficients. Així ens serà més fàcil a partir d'ara a poder cercar dades que ens caldran per treballs o per resoldre dubtes que puguem tenir més endavant, en d'altres cursos posteriors o en àmbit personal...
2.- Obtenir un criteri, tot pensant i interioritzant en nosaltres mateixos sobre com veiem el món, i intentant entendre quin és el nostre paper. Els alumnes de 3r ja tenen una edat en la que es poden començar a posicionar sobre els fenòmens històrics que ens envolten i dels que formen part. Tenir esperit crític és fonamental per aquests alumnes!
Aquesta activitat té dos objectius ben definits:
1.- Aprendre a buscar a Internet dades. Ens hem adonat que no en sabem tant com ens pensàvem, i a classe, estem veient formes de ser més eficients. Així ens serà més fàcil a partir d'ara a poder cercar dades que ens caldran per treballs o per resoldre dubtes que puguem tenir més endavant, en d'altres cursos posteriors o en àmbit personal...
2.- Obtenir un criteri, tot pensant i interioritzant en nosaltres mateixos sobre com veiem el món, i intentant entendre quin és el nostre paper. Els alumnes de 3r ja tenen una edat en la que es poden començar a posicionar sobre els fenòmens històrics que ens envolten i dels que formen part. Tenir esperit crític és fonamental per aquests alumnes!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada